Θαλάσσια βόλτα με 2,5 έως 3 ευρώ και θέα τον Ολυμπο ή την Ανω Πόλη της Θεσσαλονίκης υπόσχονται στους Θεσσαλονικείς και τους επισκέπτες οι εμπλεκόμενοι στο σχέδιο της δημιουργίας ενός δικτύου πλωτών μέσων μεταφοράς.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Αγγελιοφόρος, η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας της θαλάσσιας συγκοινωνίας υποδεικνύει τέσσερις στάσεις. Η γραμμή που, όπως αποφάνθηκαν... πανηγυρικά οι μελετητές, θα είναι βιώσιμη, θα ενώνει το κέντρο της Θεσσαλονίκης με τους δήμους Καλαμαριάς και Θερμαϊκού, καλύπτοντας μια απόσταση οκτώ ναυτικών μιλίων.
Στάσεις προκρίθηκε να γίνουν στην Πλατεία Ελευθερίας, το Μέγαρο Μουσικής, τη μαρίνα Καλαμαριάς και την Περαία. Οπως υπολογίστηκε, για δρομολόγια τα οποία θα έχουν συχνότητα 15 λεπτών και τιμή εισιτηρίου 2 ευρώ, η ημερήσια επιβατική κίνηση θα είναι 15.000 επιβάτες και η ετήσια 5.400.000 επιβάτες.
Ο χρόνος διαδρομής για την απόσταση Περαία – Πλατεία Ελευθερίας υπολογίζεται σε 40 λεπτά με ενδιάμεσες στάσεις και σε 20 λεπτά για τα εξπρές δρομολόγια. Οσο για την τιμή του εισιτηρίου, αυτή υπολογίζεται από 2 έως 2,5 ευρώ.
Ο απαιτούμενος αριθμός σκαφών για την ορθή λειτουργία του συστήματος είναι επτά πλοία, έξι σε λειτουργία και ένα εφεδρικό. Ο τύπος των σκαφών είναι ταχύπλοα καταμαράν, με χωρητικότητα 200 – 250 επιβατών. Το κόστος της επένδυσης για την απόκτηση των σκαφών υπολογίστηκε σε 7 εκατ. ευρώ.
Η συχνότητα των δρομολογίων θα διαμορφωθεί ανάλογα με τις ώρες αιχμής και τη ζήτηση του επιβατικού κοινού. Πάντως, θα είναι από 15 λεπτά έως μισή ώρα. Ο χρόνος διαδρομής από την Περαία μέχρι την πλατεία Ελευθερίας υπολογίστηκε ότι θα είναι 20 με 25 λεπτά σε ένα εξπρές δρομολόγιο, ενώ σε ένα δρομολόγιο με ενδιάμεσες στάσεις 35 με 40 λεπτά.
Η ημερήσια επιβατική κίνηση, ανάλογα με τη συχνότητα των δρομολογίων που θα επιλεγεί, θα κυμαίνεται από 12.000 έως 16.000 επιβάτες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου